11.03.2013

Litt jobbing men mest tur.

Tredje skituren innover i år.

Denne uka ble det også en tur til Blåfjellenden. Også denne gangen hadde jeg ærend. Det ville være greit å få lagt på plass varene som Inge Marton hadde fått inn. Jeg kom inn på hytta i firetiden fredag. Det var et helt lass med varer under trappa i gamlehytta.  Men selv om det blir litt tungt så tar det ikke lang tid før alt er båret vekk og lagt på plass. Jeg fikk også lagt på noe mer sengetøy, slik at det i hvert fall er i orden på soverommene i gamlehytta. Hemsene og annekset får bli en oppgave i påsken.





Jeg hadde fått med en ekstra pakke stearinlys, men det hadde alt vært så mye folk på hytta at en pakke var brukt opp. Det er hyggelig med mye folk, og det er ennå anledning til å få inn flere lys. Uansett så blir det først et problem til våren 2014 om det i det hele tatt blir et problem.
Denne vinteren har det vært flere fellesturer til hytta. I uka hadde det vært en stor gjeng fra UiS. De hadde gått ned på torsdagen og forlatt hytta i meget god stand. To bøtter vann og klargjort opptenningsved.

De siste årene har det vært folk innover for å stå på ski ned fra toppene i nærheten. I følge rapporter på diverse blogger, så har det vært folk som har stått ned fra Ernstnuten og fra toppen av Blåfjellenden.  Denne helga kom det 5 karer med tungt telemarksutstyr, som også ville forsøke seg på noen bakker.
Karene hadde med mye mat. Vi andre, ble invitert til å være med å være med på å spise taco. Et hyggelig måltid og en hyggelig kveld.
Lørdagsmorgen gikk karene opp over bakken mot Leitevann. De ville forsøke å renne nedover fra toppene rundt. Jeg startet bak, og kom opp mot toppen av bakken samtidig med gutta. Bortsett fra at de ikke stanset (for en pust – som jeg trengte) men fortsatte videre oppover i bratthenget.  De ville selvsagt starte nedkjøringen høyest mulig oppe. Jeg ville ikke gått opp bakken på beina en gang….

Jeg fikk ikke se nedkjøringene,  det burde ikke ta lange tiden ned bakken i hvert fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar