12.04.2012

Vind

Det hender det blåser på Blåfjellenden. Jeg har selv sett vinduet i stua bue innover av vindpresset.
At vi gikk hjemmover bare noen få timer etter, i helt brukbart vær, viser hvor fort det kan skifte i heia.

Det er merker etter vann nedover veggen. Det er vann som er presset gjennom vinduskarmen og inn i hytta.
Jeg har også en gang måttet ta vekk en liten haug med snø oppe på hemsen. Den hadde kommet inn luftespalten på viduet.

Den første "dassen" blåste av. Den neste ble skikkelig festet med kjetting i fjellet.  Det samme er hovedhytta.
Det nåværende (3. i rekken til nå) uthuset er ikke festet med kjetting, men jeg tror det står uten.

Likevel så hender det at vinden klarer å få gjort skade fortsatt.

Dette året har en takhatt blåst av.
"Dassen"

Jeg ble litt overrasket da jeg så en takhatt ligge bak "dassen".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar