13.08.2012

Litt utvendig vedlikehold på Blåfjellenden 11. august 2012

Denne helgen ble det anledning til å få gjort litt nødvendig malerarbeid på Blåfjellenden.  Malingen kom opp med utstyret rett før påske, og vi hadde lagt opp til å male tidligere.
Men det regnet.
Som det har gjort nok så mange helger. Og de helgene det ikke har regnet, har jeg tilbrakt i utlandet.

Denne helga stemte det meste.



Jeg hadde lagt ut malerutstyret fra mitt avlåste rom til utstyrslageret. (Det luktet, og jeg likte ikke å ha malingen stående på rommet...) Noen skikkelig kjekke folk hadde tatt seg bryet med å male en gavlvegg, slik at min jobb overkommelig, med tid til overs for noen andre oppgaver.  Jeg vet ikke hvem som har gjort jobben, men takk skal de ha uansett.

Har andre lyst til å ta i kosten, så er det bare å gå igang. Malingen vil bli ødelagt i vinter, og det er fortsatt nok til å male en hel hytte.

Jeg liker ikke å male.  Det gjenstår noe arbeid hjemme fra 2010, og bestyrerinnen mener nok at jeg burde prioritere litt anderledes, men når jeg først må ta i kosten, er det kjekkere å gjøre det på Blåfjellenden.

Det er høyt opp til gavlen. Men med en god stie, som står støtt, gikk det mye bedre enn ventet. Det var mulig å jobbe, uten å holde krampaktig i kosten....
Siden det alt var malt på annekset, så fikk jeg også malt yterveggen på skuten. Her trengtes det maling nederst mot bakken.
Alt i alt var jeg fornøyd med malerjobben.

I tillegg til malerjobben ble det også tid til litt andre ting.  Jeg satte nye filtsko på stolene i den gamle hytta og fikk kastet en god del gamle ting. Litt generell rydding må til.  Strømagregatet startet på første drag.... (Puh)

Det lå også en Bergans shorts som så helt ny ut, og om noen savner denne, så er det bare å ta kontakt.


Den nye hytta ble grundig rengjort på lørdagsmorgen av en familie som lå over noen dager for å plukke blåbær.
De bar tungt mot Hunnedalen på lørdags formiddag. De må ha fått med seg over 20 liter, og ville plukke mer på turen over haugen til Høgaleitet i Hunnedalen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar