06.03.2013

Utstyret må på plass.

Transport av utstyr og greier

Et år er gått.  Det er igjen tid for å transportere utstyr og vare opp til Inge Marton, som så kan få disse inn til hytta.   I fjor skjedde dette i midten av mars, i år er jeg noe tidligere ute.
Det er også rundt et år siden første innlegg på denne bloggen.  Første innlegg  var nettopp om transport av utstyr og greier.
Og som i fjor blir bilen full. Ikke riktig så full som i fjor, da jeg i år fikk transportert opp sengetøyet og lys tidligere.
Mye av utstyret og varene er de samme år for år, men i år har jeg også med en del proviant som skal brukes i forbindelse med fellesturer inn til hytta.




Det er muligens ikke noen stor overraskelse at menyen vil bestå av hermetikk og potetmos?
Dette året har jeg – igjen – økt mengden av dopapir. Det går bare mer og mer.
Også stearinlys går det mer av. Jeg har kjøpt 2 pakker mer i år enn i fjor. Dette kan skyldes at besøket er spredd utover flere dager – mer folk på vanlige ukedager – og at sesongen er utvidet.
Det brennes stort sett like mye lys om det er to eller 15 på hytta.
Det er alltid hektisk rett før transporten. Det er mye som må skaffes, og tingene kommer fra forskjellige leverandører.  Det enkleste er varene fra ASKO, som og tar størst plass.
ASKO har også i år sponset hytta med kaffe, så det vil bli servert kaffe til besøkende når jeg er på hytta.

Det er bare de tingene jeg får opp til Hunnedalen og som transporteres inn på snøscooter, som jeg slipper å bære.  Det lønner seg å skive liste på forhånd.
Så får jeg bare håpe at ikke varene fryser i stykker, før våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar