12.08.2013

Nymerking og vedlikehold.

Jentene gjør en innsats. 

Forrige uke var det kjekke jenter på Blåfjellenden. De hadde sommerjobb med merking og rengjøring.
Da jeg kom til hytta på lørdag var alle benkeputen og teppene ute på terrassen.  Det var tydelig at noen holdt på å gjøre skikkelig rent.
Det var to driftige jenter.
De hadde ”sommerjobb” på Blåfjellenden, og gjorde en fin innsats.
Alle som fremover tar turen opp eller ned Fidjadalen kan sende en vennlig tanke til jentene. De hadde gått opp dalen i begynnelsen av uka.  Med malingsspann.  Og brukt 18,5 timer på å male røde T’er. Det er en innsats det virkelig står respekt av.
I tillegg har en del av de andre stien også fått en oppfrisking med nye røde t’er.
Av erfaring vet jeg at det er tungt å gå med malerspann og merke stien.  Det er ned og opp, og er sekken på, blir det tungt for ryggen. Tas sekken av, blir det mye gåing frem og tilbake.
Hytta har igjen fått en skikkelig omgang med fille og kost.  Jentene vasket alle hyllene og fikk orden på det meste. Nå gjelder det bare at gjestene oppfører seg….
Det kan ikke være mange hytter som har hatt bedre tilsyn i 2013. Jeg kan i hver fall ikke tenke meg at særlig mange vil kunne klage på renholdet.
Noen ungdommer har taket på det der med filler og vaskevann. For min egen del, vil jeg si takk for innsatsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar