11.08.2014

Været skremmer ikke bort alle.

Gjester fra mange land går i all slags vær.

Denne uke tok jeg inn til Blåfjellenden på fredagsettermiddag. Værmeldingen for denne dagen var forholdsvis bra. Det var d en ikke for lørdagen.
Ekstremvær. Vi skulle få «Lena» på besøk.
Det var alt kommet folk da jeg ankom hytta. Et par fra Belgia. De hadde nettopp startet ferien, og skulle gå noen dager.
Det var også en enslig jente fra Tyskland. Hun var på sin første tur og selvfølgelig imponerte utsikten fra vinduet i hovedhytta.
Litt senere kom det to voksne damer fra Danmark. De kom fra Flørli og hadde nok brukt en del mer tid en «normaltid». Og damene skulle ned Fidjadalen.  Selv om det også er en 6 timers tur, så skulle ikke det by på problemer. De var enige i at det nok ville gå noe saktere enn 6 timer, men fram ville de komme. Og noen løsning på hvordan de skulle komme seg videre fra Eikeskog, hadde de heller ikke. Det ordner seg nok, var svaret da jeg spurte.
Og jeg tror ikke de fortsatt sitter på parkeringsplassen ved Mån og vente. Det ordner seg alltid. 
På kvelden kom det også to fra Nederland. De hadde egentlig tenkt å ligge i telt, men hytte virket som en god ide der og da. Vi ble en internasjonal gjeng på hytta, det jeg var eneste fra Norge. (Det kom tre norske fra Hunnedalen. De tok inn på annekset.) Det ble en hyggelig kveld der vi som vanlig pratet om litt av hvert.
Og helt i tråd med tradisjonene på Blåfjellenden vi satt samlet rundt det runde bordet.

Med tanke på værmeldingen for lørdag ble det to netter på hytta for noen. For min egen del tok jeg ut lørdags morgen, og hadde ikke problemer med været i det hele tatt.
Det blåste nok en liten kuling i kastene over åskammene, og det kom noe regn. Men ekstremvær? Neppe.
Det kom muligens senere på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar