17.09.2017

Jenter på tur.

Finvær og litt regn.

"Gutta på tur", nei på Blåfjellenden er det jenter på tur. Denne helga var det jenten som kom inn til hytta. Fredag til lørdag kom det 7 kjekke jenter fra Figgjo til hytta. De fikk annekset for seg selv, og benyttet anledningen til snakke om det meste.

Jeg ble godt mottat av gjengen, som var mer enn villig til å høre på noen av mine historier fra Blåfjellenden. Og de fikk også fortalt en del selv. Med mye latter og friske kommentarer.
Noen av jenten var på sin første tur til en Turistforeningshytte, og med det opplegget jenten hadde, må både tur og opphold ha gitt mersmak.
Jenten kokte lapskaus - i stor gryte. Det ble antakelig (helt sikkert) nok mat....

I hovedhytta var en norsk jente i følge med 3 engelsek, og senere kom det en gutt fra Tsjekkia.
På vei tilbake på lørdag, kom det en kar gående. Vi møttes omtrent midt i bakken bare 20 minutter fra hytta. Han hadde startet tidlig. Og ville samme vei tilbkake på søndagen.

Det ville alle de andre jeg traff også. Det er sent i sesongen, men med været som er meldt, vil det antakelig bli noen som kommer fra Flørli og vil ned Fidjadalen. De får i så fall en skikkelig bra tur i det fine været.
Denne dagen var det likevel jentene som dominerte. Jeg gikk forbi gjengen fra fredagskvelden. De var fortsatt i godt humør...

Det satt en gjeng med jenter lengre nede. Også de med humøret i orden. Det kom to par jenter i mot som ville ligge i telt. Og i tillegg var det en tre spreke jenter på vei innover.
Nå var det også familier på vei mot hytta.  Først Far med to gutter og fiskestang. De var forbi vannet med fisk og ville ikke få bruk for stanga før i elva nedenfor Blåfjellenden.

I tillegg møtte jeg også noen "voksne" på tur. Det er plass til alle på Blåfjellenden.
Helt sist (det kan komme flere som jeg ikke møtte...) kom det en familie med to jente. Jenten gikk i første klasse og ville innover.  I det fine været ville de få en kjekk tur innover heia.
Jeg hadde vært på h ytta for å ordne med gangveien som var ødelagt. Det fikk jeg gjort i en fei. At jeg må gjøre det om igjen får så være - det er i orden men ikke helt OK...
Og på vei mot hytta var tømmermannen som skulle ordne hunderommet. Det har stått nesten ferdig en stund, og det har faktisk vært i bruk. Det har vært en grei plass å parkere en hund for en natt.
Denne ukes spørsmål må bli: hvor blir det av gutta på tur?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar