04.11.2013

Blåfjellenden med godt besøk en novemberhelg.

Ikke ”stinn brakke” akkurat, men godt besøk.

En god del folk våget seg ut i høst/vinter været for å besøke Blåfjellenden denne helga.
Det hadde ikke vært en kjeft inne siden sist søndag, og da var jeg alene fra lørdag til søndag. Derfor hadde jeg ikke tro på stort besøk i denne helga. Nå var nok værmeldingen (spesielt på Storm) bedre enn i forrige uke.
Ved ankomst til hytta fredagskvelden, viste jeg at jeg i det minste ville få besøk av et par. Jeg hadde passet på turen innover. Og jeg var bare så vidt ferdig med å lage te, etter å ha hentet vann og fått skikkelig fyr i peisen, da de kom.  Vi fikk et par hyggelige timer, mens det langsomt ble varmere i hytta. Og rett før termometeret nådde 20 grader dundret det i døra og inn kom det tre karer fra Egersund.

Både paret og Egersundfolkene var ikke helt sikre på hvor ferden ville gå dagen etter. Men de var alle innstilt på at det måtte bli en langtur søndag.
Lørdagens tur til Langavatn og muligens videre til Sandvatn for de tre karene må ha vært en skikkelig fin tur i godværet. Men søndagens tur ble nok en helt annen, med sludd og vind.

For meg som ble igjen på Blåfjellenden, var det å gå i gang med litt indretjeneste. I finværet lørdag, burde jeg nok ha gått tur, men jeg hadde bestemt meg for å ta det med ro.

Litt utpå ettermiddagen lørdag kom det en kar sammen med sønn og kamerat av sønnen.  Begge rundt 11 år gamle.  De yngste syntes nok det hadde vært en lang tur inn, men det tok ikke lang tid før det var full gass.  Vi fikk noen hyggelige timer med prat om hei og turer. Gutten spurte om det meste, og ønsket å vite hvordan ting ble gjort.

Senere kom det to gjenger, 4 stykk fra Flørli – som hadde hatt en fantastisk tur i det fine været, og en gjeng ”utlendinger” fra oljemiljøet i Stavanger.  Det ble snakket mye engelsk den kvelden.
Det ble litt firmafestopplegg en stund, men tingene tok seg greit inn og alle var i seng i god tid før 11.
Alt i alt var det mer enn 20 overnattinger denne helga, og det må sies å være et bra belegg i november.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar