24.06.2017

Klepp Badeforening på Blåfjellenden.

Fine forhold og få folk - men sesongen er i gang.

Klepp Badeforening pleier å ta en dukkert på hyttene. Denne gangen sto de over, både da de kom til Blåfjellenden på fredagskvelden, og på morgenen på lørdagen.  8-9 grader, regn og litt vind er ikke drømmeforhold for utendørs bading...

Gjengen var likevel tilfreds med besøket på Blåfjellenden og lørdagsmorgen tok de mot Sandvatn. Fire stykker på vei rundt Leitesånå, med fargerike ryggsekker. Det var det siste jeg så av den glade gjengen fra Klepp.

De tok inn på annekset hvor de kunne gjøre som de ville.
Og fredagskvelden ville de ha biff med bernaise og grønnsaker. Biffen ble steikt slik at brannalarmen gikk....

De fleste ville ha biffen medium, så det er nok brannalarmen som er litt "følsom". Greit med brannalarm men om den går unødvendig, så det finnes en bryter i stua. Problemet er å huske å slå på alarmen igjen.

Det kom ingen andre. Jeg ble alene i hovedhytta. Det er egentlig ganske greit - å ha hytta for meg selv. Tidliger hørte jeg på radio og løste sudoku om jeg ikke fikk selskap. Nå har de som bestemmer "slukket" FM nettet. Jeg så for meg at radioen ville bli taus - eller muligens kunne jeg fortsatt få inn noen nær-radiokanaler med skurring.
Jeg ville ikke helt gi opp radioen uten å sjekke. Til min store overraskelse, kom radio Norge inn helt greit. Dette er en kanal jeg ofte lytter til i bilene, og den burde kunne gjøre nytten på Bålfjellenden også. NRK sendte ikke bare musikk, men musikk er vel bedre enn støy eller stillhet?

Nå gjelder det bare å få radio Norge til å komme med detaljert værmelding i påsken, så vil jeg være tilfreds.
Denne gangen ble det omtrent ikke mørkt. Det er i disse dager sola "snur". Dagene blir alt lengre.
Det er likevel grunn til å være optimist. snøen er alt vekk, og det vil ta noen måneder før verden igjen blir hvit. At snøen er vekk så pass tidlig som i slutten av juni, skjer ikke ofte. Jeg kan faktisk ikke huske at jeg har gått inn til hytta uten å tråkke på snø i juni noen gang. Det er mulig nå.

Ut fra protokollen og besøkstallet, så er sommersesongen igang, også det er svært tidlig. Det kommer besøkende fra både Mån og Flørli, og selvsagt mange fra Hunnedalen. Jentene som kom på besøk, skulle til Sandvatn, og jeg tror ikke de heller vil tråkke på mye snø. Det vil nok være noe snø i fenner.

Det er gledelig at så mange finner veien til Blåfjellenden. Både hovedhytta og annekset er i god stand og kan ta i mot langt flere gjester enn det som normalt kommer. Det er bare å ta turen, slik at jeg slipper å sitte alene på fredagskveldene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar