08.04.2014

Nytt og fint

En kjekk forbedring

Vi skifter sengetøy en gang i året. Vanligvis må vi ta til takke med sengetøy som kommer ned fra andre hytter og som – selvsagt – er vasket.
Noen få år har vi vært så heldige å få spiller nytt. Det løfter inntrykket av hytta, å ha helt likt nytt sengetøy på alle sengene. Det er også ekstra kjekt å få lov til å pakke opp slikt.
Det blir litt merarbeid, og mye avfall, men det oppveies av å se alle sengene så fint oppreid.
For 2014 har vi igjen vært så heldig å få kjørt opp kartonger med nytt sengetøy – spesiallaget for turistforeningen. Skikkelig fint. Det var bare kjekt, og få lov til å legge på dette. Og med god hjelp av gjestene på hytta fikk vi også lagt på en god del. Resten vil bli tatt i påsken.
Så får vi se til våren om jeg igjen får lurt det til slik at jeg får beholde sengetøyet. Det betyr antakelig at jeg må vaske det selv, og her har bestyrerinnen nedlagt forbud. Alvorlige greier…
Jeg har vasket sengetøyet noen ganger, men ikke etter at det kom til en ny hytte. 45 sett er ganske mye. 
Og mens vi snakker om mye. Jeg synes det er mye når 70 gjester bruker 30 tørkehåndkle. Det var antallet tørkehåndkle som kom ned fra fjellet sammen med det skitne sengetøyet, og da hadde jeg «tømt» hyttene siste gang jeg var inne. Det hang brukte (ikke alle kunne kalles skitne) tørkehåndkle på alle snorer og knagger. Det ble en hel vask.
Bare greit det, for nå blir det mulig å få opp de samme, men rene, med provianten til påsken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar