12.10.2014

vaktmester på tur.

Småting tar også tid.

For tre uker siden, tok jeg en runde på hytta og oppdaget at vinduet på nordre hems manglet vindushaspler.
Jeg mener en av gjestene tidlig i sommer forsøkte å fortelle meg om dette, men at jeg misforsto totalt.

Og jeg burde jo ha lagt merke til et vindu som sto delvis åpent...
Heldigvis, så la jeg merke til dette, og enda bedre, jeg har selvsagt tatt vare på vindusgreier fra den gang vi skiftet vinduer, Jeg hadde med andre ord, haspler til å sette inn. Både en høyre og en venstre,

Moralen er, kast aldri noe. Det kommer til nytte på et eller annet tidspunkt.

Det tar ikke mange minuttene å skru ut de gamle og sette på nye, Det tar lett like lang tid å finne fram verktøy og "greier" og ikke minst å rydde opp etter på,

Like heldig var jeg ikke med dørvrideren i hovedhytta. Her var skruene falt ut, og selvsagt borte vekk. Jeg måtte sette i noen treskruer midlertidig.  Neste uke hadde jeg med et nytt sett dørvridere.

Og hadde målt om skruene var lange nok til døra. Moralen er, stol aldri på øyemål.
 
Denne uka hadde jeg med ekstra lange skruer til den nye dørvrideren. Disse var det mulig å kjøpe separat. Noen har hatt et tilsvarende problem tidligere.

Lørdagsmorgen fant jeg på ny fram vektøyet. Og heldigvis, er det både en liten baufil og avbitertang blant verktøyet, Jeg kan i farten ikke huske hva jeg har brukt dette til, men det er nå på plass i verktøyboksen.

Det tok litt mer enn noen minutter å få orden på døra. Begge skruene måtte tilpasset. Jeg fikk bruk for både baufil og tang.  Nå er det bare å håpe at dørvrideren holder i noen år-

Og den gamler ble pent lagt på plass blandt rotet - det vil si blandt en god del småting som før eller siden, muligens vil komme til nytte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar