11.07.2015

Ungdom, voksne og en pensjonist på Blåfjellenden.

Ferietid og godt besøk.


Denne uka ble det en tradisjonell tur til hytta. Torsdag etter arbeid, og tilbake fredags morgen.

Normalt på torsdagsturer er det nesten ikke folk på hytta.

Det hender, spesielt tidlig og sent i sesongen, at jeg er alene. Denne gangen fikk jeg alt ved start beskjed om at det hadde gått en gjeng innover.

Det var 6 ungdommer som tok inn på annekset. Det ville til Sandvatn på lørdagen. (Og ja, de hadde med kart og kompass, og kunne bruke disse…) Men først ville de hente flere folk i Hunnedalen på fredag. De ville bli 9 totalt. En flott gjeng ungdom, som tok utfordringen på strak arm.

Til å begynne med var jeg alene på hovedhytta, men litt ut på kvelden kom det to par fra Flørli. De kunne fortelle at det fortsatt var mye snø øverst, og at de også hadde tatt opp i høyden i stede fort å gå langs lia overfor Flørlivannet og indra tjønnet. Fortsatt like fornuftig.

Det kom også tre kjekke jenter fra Hunnedalen. De ville bare tilbake fredag. En av jentene, som fortalte at hun skulle i militæret senere, hentet vann. I begge bøttene…

Det imponerte i hvert fall meg.

Antakelig et godt grunnlag for en vellykked tjenestetid.

Litt ut på kvelden kom det også et Australsk par. Vi ble totalt 16 stykker på hyttene. Det var uventet mange. Men det er jo tross alt ferietid.

Hva med pensjonisten? Min første tur innover som pensjonist…

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar