03.06.2018

Dugnad på Blåfjellenden

Eirik, Sondre og Per Kristian tok til hytta for å jobbe.

Det er alltid en del ting som burde vært gjort for lenge siden på Blåfjellenden. Og ofte finner jeg ting som krever reparasjon umidelbart. Denne gangen var skiltpålen utenfor hytta falt ned. Stolpen hadde rotnet tvert av.

Jeg tok innover mot hytta denne fredagen og planla å bare få gjort noen småting. Stolpen kom i tillegg. Jeg kunne egentlig ha blitt fra fredag til søndag, og på den måten fått tid til mer, men planen var altå bare å få utført noen "småting" og så dra ned på lørdagsettermiddagen.
Jeg ble alene på hytta til langt på fredagskvelden. Da kom far  Per Kristian og to sønner Eirik og Sondre. Jeg kjente Per Kristian fra før.  Broderen hadde fulgt Per Kristian til Hunnedalen da han hadde skadet foten stygt.

De hadde med en del utstyr og planla og gjøre en del "småting" på hytta - vaske vinduene for eksempel. Det ble en hyggelig kveld. Morgenen kom fort, med skikkelig flott vær. Vi startet alle fire på de oppgaver som trengtes å gjøres. Fire personer får utført mye mer en en alene. og når alle tar i blir det gjort en delt.
Vinduene ble vasket. Dassen ble vasket. Det  ble ryddet og ordnet i uthuset. Gangveiene utenfor tregte litt "oppussing", og skiltstolpen kom på plass. Vi fikk ordnet vinduet i kjøkkenet (som var jobben jeg hadde planlagt). Vi fikk også på plass de siste skiltene for bestillingssystemet.

Begge hytten ble støvsugd og det hjelper stor på hvordan hytten fremstå for gjestene.
Rene dasse, rene vinduer og støvsugde hytter, må få hytta til å fremstå på en skikkelig fin måte. Og i tillegg har jo Blåfjellenden den beste utsikten av alle STF hytten - synes jeg.

Alt i alt syntes jeg vi sammen fikk utrettet en masse, og jeg var personlig godt fornøyd med innsatsen. 20 timer dugnad på oss i finværet.
Stor takk til Eirik. Sondre og Per Kristian for innsatsen. Hytta er i virkelig god stand og pen og ren.

Det er kjekt å ønske nye gjester velkommen til en slik hytte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar