19.09.2014

Mer vedlikehold på taket

Egil på taket.

I slutten av juli var Egil og jeg inne på Blåfjellenden for å om mulig finne en løsning på lekasjen og legge på litt tettningsmasse.

Og siden da, har det ikke vært vann på gulvet oppe på hemsen i annekset.
Men det var ingen permanent jobb, kun midlertidig. I løpet av et par måneder har Egil kommet opp med et forslag til en skikkelig løsning. Selvsagt betydde det en tur inn til hytta.


Og værgudene har i en periode vært mer enn hensynsfulle, og de lovet sol og nesten sommer hele uka.
Egil tok kontakt og spurte om jeg kunne tenke meg en tur. Selvsagt kunne jeg det. Godt hjulpet av en "egenmelding" på jobb.
Onsdag morgen i sol og med sommertemperature hjemme, tok vi avgårde.
Egil lastet med utstyr og jeg med mat. Min sekk var nok en del lettere en Egils.

Inne på hytta var det bare å finne fram utstyret å gå igang. Nå er det litt lite å gå to-tre timer inn, jobbe et par timer for så å gå tilbake. Vi hadde planlagt å få lakket noen gulv. Det viste seg å være vanskelig på grunn av en klasse fra Svithun.

På en hytte er det aldri mangel på oppgaver. Og vi fikk gjort en del ting som ellers ville blitt nedprioritert.
Vi fikk lagt ut alle lemmene som kom inn i vinter. Vi fikk ryddet og vasket doen og skutene.
Det ble vasket og pusset. Hyttene var i god stand da vi gikk.

Nå er det skikkelig hyggelig å være på tur med Egil, og det blir alltid jobbet når vi er sammen.
For min del er jeg takknemlig for den hjelp jeg får på Blåfjellenden og for den innsatsen som blir gjort.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar