09.09.2014

Tilbakemeldinger

Noen Hyggeligge, men også noen jeg kunne klart meg uten.

Etter over 20 gode år som hyttefadder/tilsyn på Blåfjellenden har det selvsagt blitt en del positive tilbakemeldinger, men også noen negative. Det er ikke enkelt å gjøre alle til lags.
Og noen ganger blir det sagt ting som oppfattes på en annen måte enn det jeg håpet. (Men ofte oppfattet slik jeg mente det, hvordan det nå kan henge sammen.)
Den siste tiden har jeg samlet på gode tilbakemeldinger. Det har blitt noen.
Denne uka lå det igjen en liten lapp i safen, med en hyggelig tilbakemelding. Noen setter tydeligvis pris på den lille innsatsen jeg gjør på hytta. Om det da ikke er kaffen som blir spandert av Norgesgruppen som gjør utslaget.
Søndagsturen gikk denne gangen over høgjæren. Jeg var nesten alene til godt halvveis, da kom det en del folk mot meg.
Og for å selv om det ikke betyr noe, så kunne jeg ikke la være å legge merke til at alle (fem) hundene som var på tur, ble holdt i band.
Bekkene på høgjæren gikk høyt. Det var ikke mulig å komme over uten å tråkke ned i vannet. Og det var nesten 20 cm dypt.
Jeg nevnte dette for et par som kom imot. Mannen nikket og kom med en kommentar, og så kom spørsmålet om ikke jeg var tilsyn på Blåfjellenden.
Han hadde vært der for 15 år siden.
For det første er det bra husket, og for det andre, så må inntrykket jeg gjorde den gangen være bra. Nok en positiv tilbakemelding…

Men som sagt ikke alle ting er like greit.
Denne helga hadde jeg den ubehagelige oppgaven å kjefte på en gjeng ungdommer som nok hadde en annen oppfatning enn meg om hva «ro klokken 11» betyr.
De gjorde ikke annet enn å prate. Og det heller ikke høylydt. Men selv rolig prat forstyrrer de som forsøker å sove. Det er ikke mye som hindrer lyden å komme inn på soverommene på turistforeningens hytter. Det er helst tynne vegger og bare en plank mellom etasjene.
Jeg forsøkte i god tid før 11 å melde fra om reglene. Det kom en god del folk svært sent, så det var ingen som gikk til ro før godt over midnatt.
Klokka 2 var min tålmodighet oppbrukt. Da ble det litt kjefting.
Jeg håper alltid det skal være unødvendig å bruke kjeft.
Men jeg setter også stor pris på å få sove.
Ro klokka 11…..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar