12.08.2013

Nytrukket stekt bekkerøye.

Stekt fisk til middag.

Fra Blåfjellenden er det tre timer til neste hytte nordover. Langavatn ligger en god del høyere og fra Blåfjellenden går stien opp Blåstøldalen til Rundevann, Fra Rundevann og til Langavatn er det bare ca ½ times gange.
Jeg fikk anledning til å ligge over på Langavatn og gå ned til hytta.  På Langavatn møtte jeg fire karer fra Tau. De drev med jakt og fiske.  (I hvert fall 3 av karene.)
I Langavatn var det så vidt napp, men den som slapp unna var stor.  Både disse karene og jeg skulle ned til Blåfjellenden. Jeg anbefalte å ta noen kast i Rundevaten .  Da karene kom ned til hytta kunne de vise fram en fin fangst.  10 bekkerøye, og noen store på over 500 gram.


Det var fangsten etter bare ½ times fisking.  Jeg tror karene var svært tilfreds med fangsten denne dagen.
Det ble et skikkelig herremåltid. Jeg ble invitert med på laget, og det var nok fisk til alle. Nytrukket fersk bekkerøye er godt.
Og det er skikkelig hyggelig igjen å kunne konstatere at noen fiskevann i nærheten av Blåfjellende ikke bare har 1000 brødre på 200 gram. Det er tatt god fisk i både Rundevann og Fidjavannet.
Det er også tatt fisk i elva like nedenfor hytta, men der var nok størrelsen av de jeg har sett noe mindre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar