17.09.2012

Stien ned Fidjadalen

På fredag 14. september var det mye vann i elva. Nå har jeg ikke vært nedover i det siste, men ut fra erfaring, så mener jeg det ville bli å vasse ute i elva med Fidjafossen. Jeg tror nok det var mulig å komme frem, men litt nifts ville det nok være.

Det er med andre ord ikke alltid mulig å gå ned dalen når vannføringen er stor.

Rett over Fidjafossen - oktober 2009 med lav vannstand
 Det var den på fredag, men alt lørdagsmorgen var elva sunket så mye at det ikke ville være noe problem.
Det er her og nede ved Grønatjødnå jeg har hatt de største problemene med å komme forbi.  En gang måtte jeg krype langs fjellveggen her for å unngå å vasse i elva. Det skulle ikke så veldig mye mer vann til før det ble farlig å komme forbi her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar