12.08.2014

Hyggelig tilbakemelding.

Beskjed i safen

Ved tømming av safen på Blåfjellenden for engangsfullmakter, var det denne gangen en skikkelig hyggelig overraskelse.
Forrige gang jeg var innover, var jeg på hytta sammen med en dansk/norsk gjeng. De var på tur i Norge og brukte hyttene. For noen var det første turen, for andre var fottur i Norge en årlig ting.
Som vanlig prøvde jeg å gjøre oppholdet på Blåfjellenden så trivelig som mulig. Det skal ikke så mye til. Litt kaffe, og noen historier fra området, hjelper stort sett bra på stemningen.
Vi hadde det riktig hyggelig sammen, og litt ut på kvelden ble det snakk om planene fremover. Det ble fort klart at det i grunnen ville være greit med en dag ekstra på Blåfjellenden. Det ville passe inn i turplaner videre, og – egentlig passet det med en hviledag. 
Problemet var at de ikke var forberedt på en dag til. De manglet en del proviant. Og for nettopp slike tilfeller har jeg tatt inn kjøttkaker på boks, potetmos og sist men ikke minst noen bokser med hermetiske erter og gulerøtter. Et par bokser kjøttkaker og noen poser potetmos + erter/gulerøtter, ville være helt greit syntes familien. Det er STF som har betalt greiene, men som på en ubetjent hytte er det selvsagt greit å betale via vanlig engangsfullmakt.
Det ordner seg det meste.  Jeg hadde også noe brød og pålegg til overs, og til sammen med det de hadde i sekken, ville de ikke lide noen nød om de lå over en dag ekstra.
Dagen måtte brukes. Og hva er mer naturlig enn å gå tur en hviledag i fjellet?
De tok ned til Fidjafossen. Den er ikke så høy som Månafossen, men muligens mer imponerende, fordi stien omtrent går i fossen.
Overraskelsen i safen var et lite brev med hyggelige ord der gjestene takket for hjelpen. Det hadde jeg ikke ventet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar