19.11.2012

Sesongen er avsluttet.


Fredagstur

Fredag forsøkte jeg igjen å komme inn til Blåfjellenden. Det var ikke snø nede i Hunnedalen, og det så bra ut ved Fossebekken, men da jeg kom opp i høyden ble det en god del fenner i nordhellingene.
Jeg startet sent, nærmere to, og med overskyet vær og litt sludd/regn, egnet jeg med at det ville bli mørkt ikke mye over 4.






Med andre ord ingen god margin, selv om jeg hadde med lykt.
Jeg gikk slik at jeg så innover mot saftbekken. Slik det så ut for meg ville det bli å vasse i snø nesten hele veien til bakken nedover. I godt vær – ikke noe problem, men det var meldt nedbør og vind for lørdagen.
Som vanlig så jeg spor etter en god gjeng. De må ha vært innover før snøen smeltet, og da helst forrige helg. Det vil nok også være en del som tar turen inn til hytta ut over vinteren. Det pleier å være folk i hytta på nyttår i hvert fall.
For min del er sesongen over.  Nå ser jeg fram til at det skal bli skikkelig skiføre.  Første turen innover på ski pleier å være i februar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar