25.02.2013

På ski til jobben

Noen forberedelser til sesongstart og påske.

Det er vanlig at vi gjør en jobb på hytta før påske. Det trenges for å være sikker på å få ut gammelt sengtøy og annet som hoper seg opp.  Jeg var inne i forrige uke, men da ble det bare ryddet litt i den gamle hytta, samtidig med at jeg tømte safene for fullmakter.
Med en strålende værmelding, fikk jeg anledning til å ta en tur også denne helga. Og denne gangen hadde jeg ærend. 




Jeg hadde fått opp sengtøy og stearinlys til Inge Marton, og dette var kjørt inn. Dette måtte på plass. Samtidig ville det være greit om det gamle sengtøyet kom ned for vask. Det er andre hytter som trenger dette.
Jeg gikk innover fredagsettermiddag. Det var så pass hardt at jeg kunne jogge ned bakken.
Og, mot normalt, var det energi til overs da jeg kom inn til at jeg kunne jobbe noen timer.   Jeg fikk av mesteparten av det gamle sengetøyet. Det er ikke en jobb for folk med allergi.  Støvet sto som en sky rundt meg.
Jeg fikk også lagt på noen sett med rent sengtøy.  Og arbeidet går selvsagt lettere når det er hjelp å få.
Denne turen var vi to, som begge gikk alene, på hytta. Det var i tillegg til meg en jente, og hun tok i et tak. Det er kjekt å få hjelp.  Hun la på nytt sengtøy på alle sengene i sitt rom. Bra.
I tillegg fikk jeg på plass lys.  Det manglet kosteskaft til det nye vaskeutstyret på ”gamlehytta”. De var for lange til at de gikk i bilen.
Nå er i hvert fall de viktigste på plass. Hytta har ved og gass og lys. Dopapir (som søren ta, er viktig) må transporteres inn sammen med utstyret til påske.
Det hender at tingene går seg til…
Det var litt tilfeldig at jeg fikk anledning til å dra innover denne helga.
Det var også litt tilfeldig at Inge Marton kom innover med ved og fikk anledning til å ta med det skitne sengtøyet.
Han var fornøyd med at jeg tok det med sekkene i min bil på lørdagen.
Jeg var fornøyd da jeg traff Egil, som overtok sekkene for å få disse på vaskeriet.
Og endelig var Egil fornøyd da det igjen kom ned noe som kunne vaskes. Det minket vist på rent.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar