18.02.2013

Å feire jul på Blåfjellenden.

Uttdrag fra hytteboka.

Jeg kom inn til hytta på fredag.  Vel inne på hytta, med fyr i ovnen, blir det oftest en liten rolig stund, der jeg tar frem hytteboka for å lese de siste innleggene.
Denne gangen var det lenge siden jeg hadde vært inne. Og det var en del innlegg.
Det er for eksempel ”pinnekjøttgjengen” som nå i en del år har hatt en tur inn til hytta i begynnelsen av desember.
I år var det folk som feiret jul i hytta.
Ut fra hytteboka, var det en vellykket feiring, og det får meg til å tenke på om dette er gjennomførbart for andre…
Men jeg får være fornøyd med å få nesten en uke på hytta i påsken.
Det var i hvert fall vær i jula. Slik det blir beskrevet, så var det full storm. Da er det bra med en varm og god hytte. 
 Jeg får i hver fall lyst til å ta en tur innover for noen dager, når det blir henvis til ”rypeflokker og nydelige småfugler”.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar