10.06.2013

”Gratispassasjerer”

Dette er ikke slik jeg ønsker det.


Noen er i "tåkeheimen" når det gjelder betalingen.

Ved siste besøk på Blåfjellenden, tok jeg fram protokollen for å skrive meg inn.
Det var et eller annet som ikke stemte i protokollen.  Det manglet liksom noe, og etter litt tid fant jeg ut at noen hadde revet ut en hel side.
Da jeg gikk på forrige lørdagsmorgen, var det et par navn i tillegg til mitt på en hel side. Da jeg kom på fredag var siden borte. Noen hadde revet ut både den faste delen og kopidelen.
Det var helt tydelig at det hadde vært folk på hytta, og da antakelig lørdag til søndag (men det vet jeg ikke noe sikkert om). 
Slik jeg forstår det, så skrev de seg inn som vanlig, men da det ikke kom flere, så de en anledning til å få overnattingen gratis. Rev ut sidene og vandret glade hjem.
En ting er å snylte på alle de som gjør opp for seg. Men ikke overraskende, så var det selvsagt heller ikke gjort rent. Det var for så vidt ryddig, men det var ikke verken kostet eller vasket. Det er litt trist, når det første jeg må gjøre ved ankomst til hytta er å ta en runde med støvekosten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar