19.05.2014

17. mai på Blåfjellenden

En litt annerledes feiring.

På fredagen gikk jeg innover mot Blåfjellenden. Det var meningen å bli til søndag. 17. mai ville derfor bli feiret på hytta.
Og jeg hadde tatt med kake og greier for riktig å gjøre stas å dagen.
Lørdags morgen ble det en omlegging av planene, og jeg bestemte meg for å gå ned. Men først måtte dagen markeres på behørig vis. Det er tross alt ikke så ofte det er folk på hytta denne dagen.
Hytta ble gjort i stand, nyvasket og fin. Ute var det sol og varme og bjørka hadde så vidt fått blader. En egen grønnfarge. Blå himmel inne i mellom skyene, hvite fenner og lengre opp var snøen rød. Naturen feiret også nasjonaldagen på beste måte.
Flagget kom opp, og jeg gikk ensom i tog rundt flaggstanga – en runde.
På vei tilbake over heia kaklet rypene i glede over dagen.
En litt spesiell feiring av dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar