08.04.2015

Prinsessen på erten

Nye madrasser til Blåfjellenden.

Dette året har vi fått til en utskifting av gamle madrasser. Det skal bli mer behagelig å overnatte på hytta.

Blåfjellenden ble bygget i 1987. Det er snart 18 år siden hytta ble tatt i bruk. Og jeg synes det meste er fint og greit, og har selv vært med på legge til rette for det meste opp gjennom årene.

Ofte blir det til at den som er oppe i sakene ikke ser «feil» og «mangler» før de omtrent skriker til deg.

I et par år har jeg selv klaget på madrassene i en annen turistforeningshytte.

I fjor kom det folk og klagde på madrassene i den hytta jeg oppholder meg mest….

Her var det bare å sette i gang, og få tingene på stell. Problemet er bare at det ikke er enkelt å få ting inn til hytta utenom i vårsesongen – med scooterføre.

Og jeg kunne derfor ikke gjøre noe med en gang. Dette måtte tas i forbindelse med at andre ting skulle kjøres inn til hytta. Om et halvt år.

Det var rett før jeg glemte hele greia. Heldigvis har jeg en fil, hvor jeg noterer opp ting som skal inn til hytta, og jeg glemte ikke å sjekke denne før påske.

Det ble litt kjapt, men Turistforeningene snudde seg rundt og fikk bestilt – og levert – madrasser før påske. De kom inn til hytta på langfredag.

En dag senere og madrassene ville ha ligget til juni omtrent. I tillegg til å pakke ut de nye, fikk jeg også samlet inn de gamle madrassene, og avtalt med Inge Marton om å hente disse ut.

Det ble litt trangt i skuten, men har noen lyst til å leke prinsessen på erten med 16 madrasser så er det bare å ta turen inn til Blåfjellenden. Det ligger en stabel med madrasser og venter på den som ønsker å forsøke.

For oss andre er det bare å glede seg til sommersesongen. Det blir antakelig bedre nattesøvn med nye madrasser.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar