01.09.2013

Jenter i fjellet

13 på en gang.

På vei inn mot hytta, blir jeg ofte fortalt at jeg bør skynde meg for det er jenter på vei innover.
Nå har jeg vært gift i for mange år til å ta slike "oppfordringer" alvorlig, men det er faktisk mange jenter - i alle alder - som sammen går på hytte til hytte tur.

Fredagen var jeg alene med 13 jenter på hytta.

7 av jentene, som var fra Flekkefjordområdet, var sammen på tur. De kom en stund etter meg. Og skulle ta en skikkelig dagstur dagen etter. Planen var å gå over Stutaheia og videre til Lortabu. Hvor de skulle bli plukket opp.
Det var en del vind og regn om natten. Det kunne se ut som om været ville bli bedre ut over dagen. Og jentene tok ut på sin langtur. Jeg fikk beskjed senere at jentene hadde klart å gå fra Blåfjellenden til Lortabu på 5 timer. Det er imponerende kjapt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar