28.10.2013

Flere små forbedringer på stien mellom Hunnedalen og hytta.

Flere gangveier

I fjor omtrent på samme tiden (en uke før) hadde jeg en runde der jeg prøvde å legge til rette stien mot Hunnedalen.  I år ble det anledning til å få gjort noe mer.
Og i tillegg hadde jeg litt bedre grunnlag for å få til brukbare løsninger. Litt rart det der. Erfaring er greit å ha når ting skal gjøres.
De sorpehull jeg gikk forbi i fjor har bare blitt dypere og bredere. Det er absolutt behov for å få på plass noen greier som gjør det litt enklere å passere.
Og greier var det mulig å produsere på plassen. Under nye hytta ligger det, og lå enda flere, trykkimpregnert material, som er passe tykk til å lage gangveier av.
Når det i tillegg er skruer og drill, er det enkelt å få laget noen gangveier som så kan plasseres på strategiske steder.
Det tok litt tid før jeg kom i gang. Haugen med planker under nyehytta er stor og de brukbare materialene var selvsagt underst. Men etter mye svette – og litt banning, det er trangt under hytta, kom materialene på plass.

Været på lørdag var ikke bra, det både regnet og blåste litt. Litt surt.  
Men heldigvis var det mulig å arbeide med gangveien innendørs i skuten på gamlehytta.
Det tok i grunnen mindre tid en det jeg trodde vil gå med å produsere et antall gangveier.  Det tok vesentlig lengre tid og var mye tyngre enn jeg trodde å få de på plass i sorpehullene. Og i tilegg var det siste en heller våt affære.
Så nå får vi se om de ligger på plass til våren, og om det er mulig å få produsert opp noen flere gangveier. Plasser å legge disse mangler det i hvert fall ikke.
Men det var et hekkans slit å få de på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar